Emojik használata a közösségi média marketingben

Az a cég, akinek a mai világban nincs valamilyen közösségi média oldala, mint például Facebook, Instagram, Twitter stb., az nagyon hamar versenyhátrányba fog kerülni a konkurenseivel szemben, akik használják ezeket a felületeket. A középkorú és idősebb felhasználók körében a Facebook számít a leginkább használt közösségi média felületnek, míg a fiatalabbak körében inkább már a Twitter és az Instagram az elterjedtebb. Minden felületre igaz, hogy előszeretettel használják a cégek az emojikat a különböző oldalakon, hogy színesítsék a megosztott tartalmakat és kommunikációra ösztönözzék a közönségüket. A legnépszerűbb közösségi oldal is rájött, hogy mekkora lehetőség rejlik az emojik használatában, ezért az eredeti „tetszik” és „nem tetszik” gombokat kibővítették néhány újabb lehetőséggel, amivel az imádatot, a vicces, szomorú és dühös érzelmeket is ki lehet fejezni. A cégek úgy próbálják ösztönözni a felhasználókat a minél pontosabb érzelemkifejezésre, hogy olyan képeket posztolnak, amin több lehetőség közül lehet választani a különböző hangulatjelek segítéségével. A közösségi média kommunikáció egyébként is próbálja véleménynyilvánításra ösztönözni a felhasználókat, hogy minél jobban megismerjék az igényeiket.