A reklám nem ugyan az, mint a marketing. Tehát a reklám nem egyenlő a marketinggel. Ezt sajnos sokan tévesen, rosszul tudják. A marketing egy sokkal összetettebb és több elemből álló terület. Helyesen valahogy úgy hangzana, hogy a reklámok csak egy részét képezik, teszik ki a marketing tevékenységnek. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem tartozik a fontos elelemei közé, a reklám az egyik formája a hirdetési lehetőségeknek. Tehát egy cég számára nem feltétlenül elegendő, ha abban merül ki a marketing tevékenysége, hogy a különböző online, vagy éppen offline felületeken reklámozza magát. Mert így a marketingmix csak egy szűk szegletét használjuk ki és rengeteg más hasznos lehetőséget veszítünk el. A márkaismertség növelése, az ügyfelekkel való kapcsolattartás, a vállalkozás értékesítésének növelése szempontjából tehát ha eddig csak a reklámozásra fókuszáltunk, érdemes kitágítanunk, bővítenünk a marketinghez köthető tevékenységünket. A hirdetések, tehát a reklámok árai, főleg az olyan kiemelt időszakokba, mint az ünnepek előtti hetek, igencsak borsosak. Viszont okos marketinngel, ami nem csak a hirdetésekre alapoz, számos lehetőség kiaknázható, amivel kedvezőbb feltételekkel is célt érhetünk, növelhetjük népszerűségünket.

2021-11-10