Biztosan veled is előfordult manapság, hogy belefutottál egy furcsa jelenségbe vásárláskor. Engem is meglepett, amikor felfedeztem, hogy hogyan húznak le minket, vásárlókat a nagyvállalatok a termékeikkel.
Felháborodásom persze megalapozott, ezért kicsit utána néztem, hogy mi is történik napjainkban azokkal a termékekkel, amikben eddig mindig megbíztunk, és, hogy milyen stratégiával próbálnak még több profitot termelni maguknak a multik.
Te hogyan indulsz bevásárolni általában? Én a szokásos módon: listát írok, majd szisztematikusan végigjárom a boltokat és beszerzem, amire szüksége van az egész családnak. Szerintem ez normális, nem igaz? Útközben pedig online kaparós sorsjegyeken játszom, ha tehetem.
Viszont, főleg amikor sietek, nem mindig nézem meg pontosan minden egyes terméknek a kiszerelését. Ismerős csomagolás, megy is a kosárba. És itt érkeztünk el a történetem lényegéhez.
Már otthon láttam, hogyan húzzák le az átlag vásárlót a multik válogatott módszereikkel. Ami viszont egyáltalán nem lehúzás, az az online kaparós.
Az alap áraikat ugye nem emelhetik a csillagos égig. Ekkor azt az aljas stratégiát választják, megjegyzem két valós áremelés között, hogy rejtett áremelést hajtanak végre.
Ha még nem ismered ezt a jelenséget, elárulom gyorsan, hogy miről is van szó, de addig játssz te is az online kaparós sorsjegyeivel egy jót!
Példa a kedvenc öblítőnk, vagy egy csomag átlagos pelenka. Ha a nagy kiszerelést választod, mert az gazdaságosabb, megfigyelheted, hogy egyre kevesebb adag mosásra elegendő öblítőt viszel haza most, mint az elmúlt évek folyamán. Magyarán: Ha az általad eddig vásárolt öblítő 44 mosásra volt elég, ma már csupán 38 mosásra elegendő folyadékot tartalmaz.
Felháborító, de igaz, a multik meglopnak bennünket, úgyhogy figyelj nagyon oda arra, hogy mit vásárolsz meg!