Nem szeretnénk Paulo Coelho-s magasságokba törni, de van az az elcsépelt mondás, miszerint adni jobb, mint kapni. Ezt manapság nagyon sokan elfelejtik a konkurencia által hajtott, végletekig fokozott piaci versenyben. Holott minden kis -és középvállalkozásnak, minden multinak, minden szolgáltatásban, kereskedelemben tevékenykedő cégnek egy végletekig egyszerű, alacsony költségvetésből kihozható, közvetett profit növelő eszköz van a kezében, ez pedig nem más, mint a direkt marketing egyik, olykor elhanyagolt „terméke”: a reklámajándék.

Holott végtelenül egyszerű használni ezt az eszközt.

reklamajandekok

Ha szétnézünk a világban, akár sokszínű fővárosunkban, akár a legkisebb faluban, egy közös pontot találunk mindenütt. Az emberek sírnak. Többek között azon, mennyire szívtelen világban élünk, mennyire nem tudjuk a kimondani a bűvös 4 szót: bocsáss meg, szeretlek, kérem, köszönöm!

A reklámajándék mindennemű egyéb csiribiri marketinges nyelven megfogalmazott üzenetközvetítő mivoltán túl, hordozza a világunkból olyan nagyon hanyagolt 4 bűvös szavunk egyikét: köszönöm!

Köszönöm neked vásárló, megrendelő, üzleti partner, hogy nálam vásároltál, hogy tőlem rendeltél, hogy megbíztál bennem, hogy üzleti partnerem lettél! Marketing nyelven ezt egy kulcstartóval, egy tollal, egy bögrével, egy baseball sapkával vagy bármilyen, a hétköznapokban is használható és hasznos termékkel lehet kifejezni. Üzleti partnereknek, cégtársaknak ennél természetesen exkluzívabb céges ajándékot illik adni.

El kell ugyanis szomorítsuk azokat, akik azt gondolják, hogy csak a több százezerért rendelt szlogen, sales szöveg, marketing tanácsadás az, ami kizárólag eladja a termékeit, szolgáltatásait. Semmi nem ad el jobban, mint annak a vásárlónak, megrendelőnek a véleménye, akinek pozitív tapasztalatai vannak cégünkkel kapcsolatban. Ezt a véleményt pedig semmivel nem lehet jobban megtámogatni, mint egy ajándékkal! Az emocionális rásegítés pedig közvetetten mindig meghozza gyümölcsét, jelen esetben a céges arculat pozitív kialakítását a célközönségben, illetve nem elhanyagolható a reklámajándékok termék népszerűsítő, eladás-ösztönző jellege sem.

Ön próbált már ajándékot adni vásárlóinak, megrendelőinek?