Amikor a keréktárcsa megvételére kerül sor, sokaknak dilemma az acél- és az alufelni közötti választás. De miben is más a lemezfelni a manapság népszerűbb alumínium tárcsánál. A kettő közötti legfontosabb eltérés a tartósságból és az anyagösszetételből ered. A jó teljesítményű felnik döntő többsége manapság már alumíniumból készül.
Ugye a jó összetétel hosszabb élettartamhoz vezet, de mindez nem jelenti azt, hogy minden esetben ezt éri meg választani. Bizonyos szituációkban és évszakokban bizony sokkal jobban beválik a lemezfelni. Régen, nagyjából 40-50 éve a kocsik döntő többségén még acélfelni díszelgett.
A 2000-es évektől azonban nagyot fordul a kocka és csak a verdák 50%-án volt ilyen, hiszen egyre több teret hódított az acéltárcsa. Érthető is volt a változás, hiszen az alufelnivel felszerelt verdák kinézete egyből megváltozik, mindegy, hogy egy olcsó vagy egy prémium járműről van szó. De mikor is jobb a lemezfelni?
Milyen előnyökkel rendelkezik ez? Az acélnak, mint alapanyagnak, például sokkal kevesebb a költsége az alumíniummal szemben. Arról nem is beszélve, hogy a felépítésének köszönhetően sokkal jobban ellenáll az időjárás negatívumainak, illetve az ütéseket is jobban bírja. Gond esetén pedig a lemezfelni könnyebben és olcsóbban kiegyenesíthető.
Milyen legyen a legújabb Toyota Corolla felni?
Amikor egy modern Toyota-ról van szó, mindenki azt szeretné, hogy az ne csak a teljesítményben remekeljen, hanem esztétikailag is tökéletes hatást keltsen. Ezért sem mindegy, hogy milyen Toyota Corolla felni díszeleg a járgányon.
Teljesen érthető, hogy sokan ezt az opciót ragadják meg. Azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni a tényt, hogy a Toyota Corolla felni kiválasztásakor nem csupán a látvány számít, hanem az is, hogy az milyen módon befolyásolja az autó teljesítményét.
A lényeg, hogy javítsa, ne pedig rontsa annak a viselkedését. Léteznek extra könnyű Toyota Corolla felni szettek, amik még a rugózatlan tömeget is csökkentik, javítva így a gyorsulási és fékezési teljesítményt. Mindenképp megéri ezeket választani.